Yahoo verbetert de mogelijkheden van zijn klanten om verschoond te blijven van ongewenste marketingactiviteiten. Dat is de uitkomst van een schikking met openbaar aanklager Eliot Spitzer van New York. Spitzer begon een onderzoek toen Yahoo maart 2002 zijn marketingbeleid wijzigde. Tot die tijd konden klanten door het verwijderen van een vinkje aangeven dat zij geen commerciële aanbiedingen wilden ontvangen. Maar in maart 2002 stuurde Yahoo zijn klanten een boodschap dat het alsnog commerciële boodschappen per mail of telefoon zou sturen, tenzij de klanten op een speciale website aangaven daar niet van gediend te zijn. Die actie leidde tot een storm van protest, en tot een onderzoek door de openbaar aanklager van New York.

Het internetbedrijf heeft nu toegezegd dat het klanten van wie het het telefoonnummer heeft, niet telefonisch zal benaderen met commerciële boodschappen als die in het verleden aangegeven hebben daarvan niet gediend te zijn. Daarnaast zal het klanten tenminste dertig dagen van te voren waarschuwen wanneer het zijn marketingbeleid wil aanpassen. Bovendien zal in iedere communicatie met klanten met een marketingtintje duidelijk aangegeven worden, hoe de klant zijn opgegeven preferenties kan aanpassen en hoe hij of zij zich volledig uit het marketingprogramma kan laten verwijderen.