Deze week starten de Efteling en LogicaCMG een proef met Mobile Ticketing. Deelnemers aan de proef hoeven geen toegangskaartje meer bij het loket af te halen, maar ontvangen via SMS een M-Ticket op de mobiele telefoon. De M-Tickets kunnen worden besteld op de Efteling internetsite. Bezoekers van de Efteling zijn zo niet langer afhankelijk van kaartverkooppunten en hoeven voor een kaartje de deur niet meer uit. De proef met Mobile Ticketing loopt tijdens de Winter Efteling, die duurt van 6 december tot 18 januari.

Met Mobile Ticketing breidt de Efteling de dienstverlening naar haar klanten verder uit. Het aanschaffen van een toegangsbewijs wordt gemakkelijker doordat bezoekers niet langer afhankelijk zijn van openingstijden van verkooppunten, maar vanuit huis kunnen bestellen. De M-Tickets kunnen worden besteld via een speciaal bestelformulier op de Efteling internetsite. Betaling geschiedt via credit card. Als de betaling is geaccepteerd, ontvangt de klant een SMS bericht met daarin een twee dimensionale barcode. Met deze barcode kan bij de Efteling direct worden doorgelopen naar de kaartcontrole. Daar wordt de barcode gescand en krijgt de bezoeker toegang tot het park. Op deze manier worden wachtrijen bij de kassa voorkomen. De kosten van een M-Ticket zijn gelijk aan de kosten van een normaal entreebewijs in de voorverkoop. Voor de ontvangst van het SMS bericht worden geen kosten in rekening gebracht.