1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Partyscene.nl, CMG en Moxmo gaan testen met Mobile Ticketing. Uit twee pilots moet blijken of het bestellen, betalen en ontvangen van toegangskaarten via de mobiele telefoon aanslaat bij partygangers. De eerste pilot vindt plaats rondom het tweejarig bestaan van de Powerzone op 26 december in Amsterdam. 200 partygangers ontvangen via sms een mobiel ticket in de vorm van een barcode op hun mobiele telefoon. De barcode wordt bij de ingang met een speciale scanner gelezen en levert de partygangers een korting op van 50 procent op de toegangsprijs. Het is voor het eerst dat er in Nederland op dergelijke schaal wordt getest met mobiele barcodes.

Mobile Ticketing, dat is ontwikkeld door CMG, is in de test in samenwerking met Partyscene.nl volledig gericht op partygangers. Begin volgend jaar wordt de dienst uitgebreid met mobiel betalen via Moxmo, de mobiele portemonnee. Vanaf dat moment kunnen partygangers met Moxmo de tickets ook direct betalen via de mobiele telefoon. Nadat de betaling is verricht, wordt de mobiele barcode verstuurd via sms. Partyscene.nl gaat tijdens de pilots de mobiele tickets onder de aandacht brengen met behulp van internet, e-mail en flyers. In maart 2003 worden de resultaten van de pilots verwacht. Naar aanleiding van de resultaten zal verdere invulling worden gegeven aan de samenwerking tussen Partyscene.nl, CMG en Moxmo.