2min

Tags in dit artikel

, , , ,

De nieuwe dienst Mobiel Opwaarderen van Orange is al sinds de start op 1 december 2003 een groot succes. Orange biedt als eerste telecomoperator in Nederland al haar prepaidklanten de mogelijkheid om direct vanaf hun bank- of girorekening hun beltegoed op te waarderen. Tot nu toe hebben ruim 89.000 klanten zich aangemeld voor deze gratis dienst.

Mobiel Opwaarderen wordt aangeboden in samenwerking met Interpay. Deze samenwerking maakt het mogelijk dat klanten, waar en wanneer zij maar willen, via hun mobiele telefoon direct vanaf hun bank- of girorekening hun beltegoed kunnen opwaarderen. De klant kiest zelf iedere keer met welk bedrag hij opwaardeert.

In december hadden meteen al 67.056 klanten van Orange zich aangemeld voor deze dienst. 14% van alle opwaardeertransacties ging in die maand via Mobiel Opwaarderen. Dat percentage stijgt nog steeds. Inmiddels maken ruim 89.000 klanten gebruik van de nieuwe, kosteloze dienst en gezamenlijk hebben zij sinds de lancering in december voor meer dan 1 miljoen euro via deze manier opgewaardeerd.

Bernard Uyttendaele, CFO van Orange in Nederland: "We zijn zeer verheugd met dit succes. Het geeft aan dat we met dit initiatief tegemoet komen aan de behoeften van de huidige mobiele beller. Voor hem of haar draait het om gebruiksgemak en tijdbesparing. Voorheen moest de prepaid-gebruiker naar een winkel om een opwaardeerkaart te kopen en was dus aan openingstijden gebonden. Dat is nu niet meer zo.” Mobiel Opwaarderen is bovendien handig als de klant op reis is, want de dienst is ook (gratis) in het buitenland te gebruiken.

The future’s bright, the future’s Orange.