1 min

Tags in dit artikel

,

Nederlandse consumenten gaan steeds meer winkelen op internet. Het afgelopen jaar steeg het online kopers met 15 procent naar 3,4 miljoen. De totale omzet kwam daardoor op 1,24 miljard euro. Dat is een toename van 32 procent. Het is voor het eerst dat de omzet boven het miljard ligt.

Dit bleek uit cijfers van Blauw Research en Thuiswinkel.org. Deze cijfers zijn maandag gepubliceerd. Er werd ook meer geld besteed bij online winkels door de online kopers. Consumenten gaven gemiddeld 364 euro uit. Het jaar daarvoor was dat nog 318 euro.

De opkomst van het breedbandinternet stimuleert de online aankopen. Omdat consumenten steeds langer en sneller op het internet zijn, wordt het online winkelen alleen maar makkelijk, aldus de onderzoekers.

Nederlands gaven het meeste geld uit aan reizen. De omzet was 520 miljoen euro, een stijging van 42 procent. DVD’s en kleding zijn ook populaire artikelen. Ook stijgt de verkoop van kaartjes voor concerten of voor de bioscoop nog steeds. Producten voor huis en tuin zijn ook erg in trek.