Vodafone heeft besloten vast bellen en internetten te gaan promoten. Ze heeft hiervoor een landelijke actie gestart, die geldt in alle Vodafone winkels.

Negentien september start Vodafone een campagne op radio en televsie die erop wijst dat ze voortaan ook digitale telefoon en internet aanbieden. Op één juni jongst leden was Vodafone ook al begonnen met het promoten van deze diensten, dit gebeurde toen alleen in een beperkt aantal winkels – zeven om precies te zijn. Omdat Vodafone net in deze markt gestapt is, heeft ze er zelf voor gekozen om zo meer ervaring op te kunnen doen.

Guy Laurence, CEO van Vodafone Nederland: "De voorzichtige start in juni is voor ons heel nuttig geweest als voorbereiding op een probleemloze nationale launch. Enerzijds hebben we verbeteringen in onze interne processen kunnen doorvoeren, anderzijds heeft de feedback van onze klanten heel waardevolle informatie opgeleverd. Zo blijkt nummerportering bij digitale telefonie nog voor veel problemen te zorgen omdat tussen de aanbieders onderling hierover nog geen goede afspraken bestaan. Dit zullen we als marktpartijen moeten oppakken, net zoals dit jaren geleden al voor nummerportering bij mobiele telefonie is gebeurd."

De diensten zijn vanaf nu verkrijgbaar in de winkels, op internet en telesales. Vodafone heeft voor deze diensten een samenwerkingsverband getroffen met Tiscalli, die momenteel ongeveer zestig procent dekt van Nederland. In januari 2008 moet dit geheel honderd procent worden.