Abonneer je gratis op Techzine!

Microsoft heeft het bedrijf Navic Networks gekocht. Hoeveel geld er gemoeid is met de overname is niet bekend, maar het is wel duidelijk dat Navic Networks zelfstandig zal blijven opereren.

Navic Networks is gespecialiseerd in opkomende vormen van technologieën voor televisie-advertenties. Om dit te bewerkstelligen maakt Navic Networks gebruik van gegevens van het kijkerspubliek die real-time zijn.

Deze gegevens worden gebaseerd op data die afkomstig zijn van settopboxen die aanwezig zijn bij kabelbedrijven. Doordat bedrijven weten welke mensen naar welke reclames kijken, kunnen ze hun reclamecampagne beter afstemmen op het juiste publiek. Deze settopboxen maken het ook mogelijk dat er interactieve reclame wordt uitgezonden naar mensen. Deze interactie reclame wordt ook weer verzonden via de settopboxen.

Volgens het persbericht zou Microsoft door deze overname gebruik kunnen maken van andere industriële partners die Microsoft zouden kunnen helpen bij het verbeteren van de reclame die het bedrijf op televisie uitzendt. Brian McAndrews, de Senior Vice President van de Advertiser en Publisher Solutions Group van Microsoft zegt dat deze televisiemedia de grootste snee van adverteerders en media-uitgevers bevat die de bureaus vertegenwoordigen.

Chet Kanojia, de Navic Chief Executive van Navic Networks, zegt dat deze deal met Microsoft betekent dat Microsoft dichter bij het idee komt van software voor televisiereclame die bereikbaar is voor de industrie.