1 min

Tags in dit artikel

,

Microsoft biedt het onderdeel Razorfish te koop aan. De reden hiervoor zijn interne conflicten met Microsofts eigen onderdeel Advertising.

In 2007 nam Microsoft het bedrijf aQuantive over voor een recordbedragd van 6 miljard dollar. Hiermee was het een van de grootste overnames van het bedrijf ooit. aQuantive bestaat uit drie onderdelen waarvan Razorfish er één is. Dit onderdeel houdt zich bezig met online advertenties en moest gaan concurreren met DoubleClick.

Een intern conflict heeft Microsoft volgens analisten mogelijk doen besluiten om het onderdeel van de hand te doen. Microsoft Advertising levert namelijk diensten aan concurrenten van Razorfish, hierdoor beconcurreerd Microsoft zichzelf dus. Het bedrijf wil hier echter zelf geen uitspraken over doen.

Volgens de Financial Times moet het onderdeel zo’n zeshonderd tot zevenhonderd miljoen dollar op gaan brengen. Er zijn zo’n 2000 werknemers in dienst en de omzet in 2008 bedroeg 400 miljoen dollar. Mogelijk heeft het Franse Publicis Groupe al interesse getoond in het onderdeel.