1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Uit onderzoek van de Nationale Consumenten Enquête is gebleken dat 12 procent van de internetgebruikers ontevreden is over de kwaliteit van zijn/haar provider.

Ruim 43.000 mensen hebben de enquête ingevuld en 12 procent gaf aan niet tevreden te zijn. Van die 12 procent geeft aan dat 5,76 procent redelijk ontevreden is maar overweegt momenteel nog niet om over te stappen. 1,79 procent is redelijk ontevreden en overweegt wel om over te stappen. 4,45 procent is zo ontevreden dat er direct wordt overgestapt bij een goed aanbod.

Redenen om over te stappen zijn voornamelijk hoge abonnementskosten en de trage internetverbinding. Redenen waarom mensen nog niet overgestapt zijn omdat mensen geen zin hebben in het "gedoe" rondom overstappen.

Uit een onderzoek in februari dit jaar van Telfort bleek nog 25 procent over te willen stappen. Dat de uitslagen nu waarschijnlijk lager zijn komt doordat je nu minder "gedoe" hebt wanneer je wilt veranderen van provider.