1 min

myBrand Conclusion heeft met succes twee eigen fysieke datacenters verhuisd naar een nieuwe duurzamere locatie. Dit met behulp van partners en zonder problemen voor klanten.

myBrand Conclusion heeft in november 2022 en afgelopen januari twee datacenters naar een nieuwe locatie verhuisd. Met de verhuizing wil de SAP- en OutSystems-dienstverlener de ecologische voetafdruk van zijn datacenters verminderen. Onder meer door het energieverbruik terug te dringen en de efficiëntie te verhogen.

Ook moeten de nieuwe datacenters meer flexibiliteit brengen. Hierdoor kunnen klanten makkelijker op- en afschalen.

Verschillende partners

De uiteindelijke verhuizing van de datacenters werd met behulp van verschillende partners uitgevoerd. Hierbij ging het concreet om Conclusion Mission Critical voor de housing en het netwerkbeheer. Fujitsu was als hardware-partner betrokken en Lupprians voor het verhuizen van de hightech-apparatuur.

Reacties management

Hoewel er steeds één datacenter offline was, hebben klanten van myBrand Conclusion geen last van de migraties ondervonden. “We doen jaarlijks een uitwijktest, met deze verhuizing hebben we daadwerkelijk bewezen dat we gedurende lange tijd een datacenter kunnen missen”, zegt Ronald Weijs, operationeel verantwoordelijk voor SAP beheer.

“Ik kijk met grote trots en tevredenheid terug op de verhuizing van de twee datacenters. Dankzij een goede projectorganisatie en de juiste prioriteiten bij alle betrokken partijen, is het zeer succesvol verlopen”, geeft algemeen directeur Roel Knoppers aan.

Tip: myBrand biedt SAP Marketing Cloud aan voor volledig klantoverzicht