2min

Tags in dit artikel

, ,

HTC komt met een nieuwe huisstijl en slogan. De internationale websites van HTC zijn reeds omgezet naar de nieuwe huisstijl, maar de regionale websites – bijvoorbeeld de Nederlandse website – lijkt voorlopig nog hetzelfde uiterlijk te houden.

HTC heeft het zwarte gedumpt en is overgestapt op groen. Alles ziet er dan ook een stuk lichter uit de op de internationale websites. Daarnaast is er een nieuwe slogan onthuld, de nieuwe ‘quietly brilliant’-leus moet ervoor zorgen dat gebruikers HTC als innovatiever gaan zien. Iets wat voor veel mensen op zich al wel duidelijk lijkt te zijn. Diverse technisch onderlegde personen geven toch aan dat HTC een pionier is op het gebied van innovatie op smartphone-markt.

De veranderingen komen in navolging op de YOU-campagne. In deze campagne wilde HTC laten zien dat alles om de gebruiker draait en niet op de telefoon. Dat heeft HTC getracht te doen door bijvoorbeeld te stellen dat niet de telefoon het belangrijkste is, maar jij het belangrijkste bent. Jij past je niet aan aan een telefoon, maar de telefoon past zich aan, aan jou. Dat was althans de insteek van HTC. HTC heeft hierbij ook allerlei software-producten gelanceerd, zo past HTC Sense in dit rijtje thuis. Sense is namelijk op sociale netwerken gericht en profileert zich ook als een interface die zich aanpast aan hoe jij het hebben wil. Hierbij kan men bijvoorbeeld denken aan de HTC Scenes. HTC heeft ook met de Tattoo iets soortgelijks geïntroduceerd, die heeft namelijk verwisselbare covers.

Of de nieuwe leus en huisstijl ook naar Nederland gaan komen is nog niet duidelijk. Duidelijk is wel dat het naar alle twintig landen toe gaat komen waar de YOU-campagne ook gelanceerd is. Daar behoort Nederland ook bij, dus hoogstwaarschijnlijk komt de leus plus huisstijl ook naar Nederland. Duidelijk is wel dat HTC breed mikt met deze campagne, ze willen het hele imago van het bedrijf veranderen, zo lijkt de insteek.