1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Sinds 4 uur vannacht kampte de Belgische telecomprovider Proximus met een technische storing. De helft van de klanten ondervond hierdoor problemen met bellen, sms’en of surfen. Ondertussen zijn de problemen volledig van de baan.

Op Twitter regende het vanmorgen meldingen over problemen bij Proximus. Rond 8u30 liet de Belgische telecomprovider zelf van zich horen. In een tweet werd meegedeeld dat de provider problemen ondervond met zijn mobiel netwerk.

“Sommige klanten kunnen niet bellen, sms’en of mobiele data gebruiken”, deelde Proximus mee. Dat bleek echter een wat te lichte opvatting van het probleem te zijn. De helft van de klanten kon namelijk niet bellen, sms’en of surfen, verduidelijkt een woordvoerder van het bedrijf in een reactie aan VRT NWS.

Routerprobleem

Verder duidt hij de oorzaak van het probleem aan: “Iets voor 9 uur hebben onze technici een interventie uitgevoerd. Het ging om een routerprobleem binnen ons netwerk.” Een uur later was de storing voor het grootste deel van de baan.

De storing lijkt niet gevoeld te zijn geweest in heel België. Meldingen stroomden binnen vanuit Brussel (de Wetstraat en de Europese Wijk), Anderlecht, Leuven, Brugge, Sint-Niklaas, Sint-Lambrechts-Woluwe en Oudenaarde.

Storing over volledige Proximus-netwerk

De storing kwam wel door naar het volledige Proximus-netwerk, waardoor ook klanten van Mobile Vikings en Scarlet problemen ondervonden. Mobile Vikings en Scarlet opereren als telecombedrijven onder een eigen naam, maar zijn beide wel onderdeel van de Proximus-groep.