1 min

Tags in dit artikel

,

Susan Wojcicki, Vice President van Google’s Product Management, heeft gisteren op officiële Google Blog laten weten dat de overname van AdMob door Google nu officieel is en verwelkomt het AdMob-team.

Meer dan 6 maanden nadat Google bekend maakte dat er plannen waren om het mobiele advertentienetwerk AdMob over te nemen, is de overname nu officieel. Het nieuws komt een week na de goedkeuring van de Federal Trade Commision voor de overname. De FTC heeft de overname maandenlang opgehouden terwijl het onderzoek deed naar de overname. Na een grondige evaluatie concludeerde de FTC dat de overname van AdMob door Google, en daarmee het samenvoegen van twee grote spelers op het gebied van advertentienetwerken, hoogstwaarschijnlijk de concurrentie in de opkomende markt van mobiele advertentienetwerken niet zal schaden.

Recente ontwikkelingen op het gebied van mobiele advertentieplatformen hebben ervoor gezorgd dat er een gezonde competitieve markt kan ontstaan. De grootste reden voor de goedkeuring van de overname is het toetreden van Apple tot de mobiele advertentiemarkt met het iAds-platform. Google topman Eric Schmidt gaf begin april al aan dat de lancering van het iAds-platform door Apple zorgt voor een competitieve markt.

Wojcicki geeft aan dat de eerstvolgende stap het samenvoegen zal zijn van de beide bedrijven, de technologie en de expertise.