1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Gisteren kondigde Google de overname van Admeld aan. Met de overname wil Google de diensten op de digitale advertentiemarkt voor consumenten vereenvoudigen. Met de aankoop is een bedrag van 400 miljoen dollar gemoeid.

Google wil het voor adverteerders nog eenvoudiger maken om reclame op hun website te plaatsen. Ze krijgen onder meer ondersteuning bij het invullen van de advertentieruimte op websites. Google reageert hiermee op klagende klanten die zeggen dat het beheren van advertenties op internet te ingewikkeld is.

"Door het combineren van Admelds diensten, expertise en technologie met Googles aanbiedingen investeren we in flexibelere admanagement tools voor grote uitgevers. Samen met Admeld willen we adverteren eenvoudiger, efficiënter en waardevoller maken, betere diensten en ondersteuning bieden en klanten in staat stellen om goede beslissingen te nemen voor hun advertentieruimte", aldus Google op haar blog.

Een eerdere overnamepoging van Admeld door Google liep stuk. Google zou begin dit jaar een bod gedaan hebben tussen de 150 en 200 miljoen dollar. Met het hogere bod van 400 miljoen dollar (ongeveer 280 miljoen euro) is de overname wel gelukt.

Admeld is niet het eerste advertentiebedrijf dat Google overneemt. In april 2007 nam Google het advertentiebedrijf DoubleClick over voor een bedrag van 3,1 miljard dollar en in 2008 kocht Google het bedrijf AdMob voor 750 miljoen dollar.