1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Keith Pardy heeft laten weten dat hij binnen zes maanden zal aftreden als marketing directeur bij RIM, de maker van de Blackberry telefoons. RIM moet noodgedwongen op zoek naar een vervanger, de reden van het vertrek van Pardy zou volgens Research In Motion van persoonlijke aard zijn.

Met de lancering van de PlayBook in zicht komt het vertrek van Marketing directeur Keith Pardy vrij onverwacht. Pardy kwam in december 2009 bij RIM in dienst en is volgens vele deskundigen verantwoordelijk voor de succesvolle nieuwe marketingstrategie. Pardy is geen onbekende op marketinggebied, hij deed eerder 17 jaar lang ervaring op bij Coca-Cola waarna hij in 2004 naar het Finse Nokia vertrok. Vervolgens begon hij dus eind 2009 voor het Canadese RIM.

BlackBerry komt binnenkort met de PlayBook tablet op de markt. Deze moet de strijd aangaan met de iPad waar inmiddels al een 2e generatie van is aangekondigd. Volgens RIM zal het vertrek van Keith Pardy nauwelijks invloed hebben op de verkoopcijfers of de kwaliteit van de tablet. De lancering van de PlayBook lijkt niet ver weg meer maar precieze specificaties, prijzen en data zijn jammer genoeg nog niet bekend gemaakt door RIM.