1 min

Als het aan De Consumentenbond ligt, worden T-Mobile klanten wel gecompenseerd voor de storing van afgelopen maandag. T-Mobile is van mening dat er sprake was van overmacht en dat ze daarom de klanten niet hoeven te compenseren. De Consumentenbond is het het hier niet mee eens en roept op tot compensatie.

T-Mobile is dus van mening dat er sprake was van overmacht doordat het een zeer technische storing betrof. T-Mobile liet al vrij snel weten geen compensatie te geven. Volgens de telecomprovider was de storing overmacht en moet er ergens een lijn worden getrokken. De storing ontstond afgelopen maandag in een verbindingscentrale in Amsterdam en pas tegen middernacht was het grootste deel van de gebruikers storingsvrij.

De Consumentenbond roept een verantwoordelijk bedrijf bij elke grote storing op tot een compensatie en vindt dit met twee miljoen getroffen gebruikers dan ook zeker op zijn plaats. Ook vindt de bond het feit dat T-Mobile op voorhand al zegt dat er niets gecompenseerd wordt geen goede zaak. T-Mobile laat echter in een reactie weten dat zij bij haar standpunt blijft. De provider zegt de keuze uitgebreid te hebben afgewogen en is niet tot een ander besluit dan voorheen gekomen.