Vanmorgen schreef Techzine dat de nieuwe iPad al drie miljoen keer over de toonbank is gegaan in slechts drie dagen tijd. Marktanalisten slaan nu aan het rekenen. Volgens hen zal Apple dit kwartaal zo’n 12 miljoen exemplaren van de nieuwe tablet verkopen.

Philip Schiller, hoofd van Apple’s marketingafdeling, typeerde het eerste verkoopresultaat van de nieuwe iPad als een ongekend succes. Volgens Schiller is dit "de sterkste iPad-lancering tot nu toe". Dit succes is volgens hem te danken aan geweldige en onderscheidende features, zoals de snelle A5X-chip en het Retina-scherm.

Nu de eerste cijfers binnen zijn, slaan marktanalisten aan het speculeren. Volgens de eerste prognose zal Apple dit kwartaal zo’n 12 miljoen nieuwe iPads verkopen, mits Apple geen voorraadtekorten heeft. Een enkele analist zegt dat het hier om een voorzichtige prognose gaat en dat de feitelijke verkoopcijfers best wel eens hoger kunnen uitvallen.

Begin maart introduceerde Apple de nieuwe iPad aan het grote publiek. Sinds vrijdag 16 maart is de nieuwe tablet te koop in de Verenigde Staten en nog een handjevol landen. Vanaf aanstaande vrijdag zal de nieuwe iPad ook in Nederland en nog 23 andere landen verkrijgbaar zijn.