2min

Op WPCentral verscheen twee dagen geleden een verhaal van een klant die bij Best Buy al in oktober een Lumia 920 had gepre-ordered. Na vele vertragingen in de levering van de smartphone was de man er klaar mee en stuurde hij een e-mail naar Nokia CEO Stephen Elop om de situatie uit te leggen, tot zijn verassing kreeg hij niet veel later een antwoord terug.

De man stelt op het forum van WPCentral dat hij al op 21 oktober een preorder plaatste voor de Lumia 920, deze zou tot afgelopen weekend in backorder hebben gestaan. Bij elk gesprek met Best Buy zou de man een nieuw verhaal gehoord hebben over de levering van de telefoon, waarna de maat uiteindelijk vol was. Er werd een mail verstuurd naar Nokia’s CEO Steven Elop om te klagen over de situatie. Kort daarop kreeg de klant een mailtje terug van Elop, waarin stond dat hij de klacht door zijn team zou laten onderzoeken, de mail werd ook doorgestuurd naar het hoofd van marketing, Matt Rothschild.

Later die avond kreeg de man ook een mailtje van Rothschild, hij zou de zaak persoonlijk af gaan handelen. In de tussentijd werd zijn order bij Best Buy nog tweemaal geannuleerd. Aangezien Rothschild zijn contactpersoon was geworden in de zaak meldde de man dit ook allemaal aan Rothschild. Deze liet een dag later een voicemailbericht achter, waarin gesteld werd dat Nokia de man een vroegtijdig kerstcadeau zou sturen, wat een dag later aan zou komen. De man belde Rothschild terug om hem te bedanken, Rothschild liet weten dat Nokia in gesprek was met Best Buy over de afhandeling van de Lumia 920-order.

Uiteindelijk kreeg de man zijn cadeau gisteren inderdaad binnen, een gratis rode Lumia 920 en als bonus een extra doos met daarin een Monster Nokia Purity On-Ear Headset. Ook zat er een kerstkaart bij, het geheel was verpakt in kerstinpakpapier.