1 min

Tags in dit artikel

, ,

Telecomprovider T-Mobile is in Nederland in een jaar tijd 297.000 klanten kwijtgeraakt. Dat blijkt uit de meest recente financiële cijfers van de provider. Het afgelopen kwartaal zeiden 97.000 mensen de provider vaarwel. De omzet is desondanks stabiel gebleven, de winst werd zelfs flink vergroot.

T-Mobile had bij het afsluiten van het vorige kwartaal nog 4,34 miljoen Nederlandse klanten. Ten opzichte van het kwartaal ervoor is dat aantal met 2,2 procent afgenomen, in vergelijking met een jaar geleden is het een daling van 6 procent. T-Mobile geeft geen reden voor de aanzienlijke daling van het aantal klanten.

De komende tijd zal T-Mobile zich naar eigen zeggen juist gaan richten op het behoud van de huidige klanten. Dat moet onder meer gebeuren middels samenwerkingen zoals bijvoorbeeld met de ontwikkelaars van populaire applicaties.

De financiële cijfers van T-Mobile worden ondanks deze aanzienlijke daling toch als bemoedigend beschouwd. Zo verdiende de provider per klant maar liefst 33,8 procent meer dan een jaar geleden aan data. Dat is overigens nog niet voldoende om de lagere inkomsten uit bellen en sms’en te te vereffenen.

De omzet in het afgelopen kwartaal bleef vrijwel stabiel op 393 miljoen euro. De winst steeg met 34 procent naar 148 miljoen dollar.