Het afgelopen kwartaal zijn UPC en Ziggo gefuseerd tot Ziggo maar dat heeft wel de nodige klanten gekost. In totaal vertrokken er bijna 50.000 klanten bij de bedrijven. Dat aantal komt bovenop de 26.000 die het kwartaal ervoor al vertrokken. Reden voor het verlies aan klanten is volgens Ziggo de migratie van het televisienetwerk en de stevige concurrentie.

De meeste klanten die besloten om hun abonnement op te zeggen zijn voormalige Ziggo-klanten, volgens het bedrijf komt dat om dat deze groep klanten hun tv-instellingen moest aanpassen naar het televisienetwerk van UPC. In totaal verloor Ziggo het afgelopen kwartaal 49.700 klanten en het kwartaal verlieten ook al 26.000 klanten de provider. In totaal heeft de fusie dus bijna 75.000 klanten gekost.

Ziggo laat echter weten dat niet alle verliezen te wijten zijn aan de fusie, ook is de concurrentie sterker geworden. KPN heeft recent weer zijn abonnementen aangepast om nog directer te concurreren met Ziggo, het grote verschil tussen het aanbod van de twee providers is dat KPN iets minder snelheid biedt, maar wel meer diensten levert zoals een extra digitale ontvanger en een Spotify Premium abonnement.

In totaal heeft Ziggo nu 9,8 miljoen RGU’s (revenue generating units), als een klant een tv- en een internetabonnement heeft dan wordt dat geteld als 2 RGU’s. In totaal nemen zo’n 4,2 miljoen klanten televisie af bij Ziggo, 3,1 miljoen mensen hebben een internetabonnement en 2,6 miljoen klanten hebben ook een vaste telefonieverbinding. Ziggo Mobiel is op dit moment goed voor 158.000 klanten.

De meeste groei mogelijkheden ziet Ziggo ook op de mobiele markt. Het kijkt er naar uit om een moibele uitdager te worden in de Nederlandse telecommarkt.

Verder maakte Ziggo bekend dat alle Ziggo-klanten nu ook gebruik kunnen maken van Horizon TV, het oude interactieve televisieplatform van UPC. Hier maken op dit moment 375.000 klanten gebruik van.