UPC en Ziggo verliezen 26.000 klanten na overname

De Nederlandse kabelbedrijven UPC en Ziggo die sinds november van vorig jaar eigendom zijn van hetzelfde moederbedrijf zagen sindsdien 26.000 klanten de deur uit lopen. De twee bedrijven gaan fuseren en verder onder de naam Ziggo maar niet iedereen is daar kennelijk blij mee.

Zowel UPC en Ziggo zagen het afgelopen jaar hun klantenbestand groeien maar sinds de overname is er ineens sprake van een daling van het aantal klanten. Het is niet helemaal duidelijk wat de reden is dat 26.000 klanten hun abonnement hebben opgezegd. Dit kan te maken hebben met de fusie, maar ook met recente prijswijzigingen of het feit dat Ziggo begin november bekendmaakte hoofdsponsor te worden van Ajax.

Over het hele jaar genomen wisten UPC en Ziggo 31.000 klanten te winnen, maar gezien het grote verlies in de afgelopen paar maanden had dat veel meer kunnen zijn. Liberty Global is het moederbedrijf van UPC en Ziggo en dat bedrijf wist vorig jaar 20 procent meer omzet te boeken, van problemen is dus zeker geen sprake.

UPC en Ziggo wijzen zelf naar de marktomstandigheden en de concurrentie met KPN als reden voor het dalen van het aantal klanten.