Vodafone heeft besloten om te stoppen met de Belcompany-winkels, de retailstrategieën en doelgroepen beginnen teveel op elkaar te lijken en daarom is de beslissing genomen om alleen verder te gaan met de Vodafone-winkels. Het bedrijf stopt niet direct met het merk maar gaat het in vijf jaar afbouwen.
Dit jaar zullen de eerste tien Belcompany-winkels verdwijnen, Vodafone gaat de balans opmaken voor welke winkels er nog toekomst is en voor welke niet. Sommige Belcompany-winkels kunnen verder als Vodafone-winkel, maar Belcompany-winkels die al in de buurt van een Vodafone-winkel zitten moeten het veld ruimen. Zodra de huurcontracten van winkels aflopen zullen deze dus hoogstwaarschijnlijk niet verlengd gaan worden.
In totaal zijn er op dit moment zo’n 140 Vodafone-winkels en 88 Belcompany-winkels. Doordat de Belcompany-winkels langzaam worden gesloten, verwacht Vodafone geen mensen te hoeven ontslaan, mede door natuurlijk verloop maar ook omdat personeel van Belcompany aan de slag kan in een Vodafone-winkel.
Daarmee verdwijnt er weer een merk uit het straatbeeld. Gelukkig komen er weer andere voor terug. Tele2 opent in rap tempo winkels in Nederland, maar ook partijen als Belsimpel en Mobiel.nl zijn begonnen met het openen van winkels.