Abonneer je gratis op Techzine!

Het was gisteren precies twee jaar geleden dat Speurders.nl, de online variant van de bekende krantenadvertenties, online kwam. Het eerste jaar is Speurders.nl hard bezig geweest met het verwerven van marktaandeel. Afgelopen jaar lag de focus op het genereren van inkomsten.

Speurders-directeur Michiel van der Meer: "de site is twee jaar geleden succesvol geïntroduceerd, alle inkomstenstromen zijn op gang gebracht, kortom, we hebben een rendabele en sterke bereikspositie veroverd in deze online business."

Speurders.nl is in december 2005 uitgeroepen tot beste Nederlandse site-introductie ooit. Dit succes heeft zich ook doorvertaald naar 2006. Met het winnen van de gouden Effie, de belangrijkste marketingprijs van Nederland, laat Speurders.nl zien dat zij de stijgende lijn weet vast te houden.
Met het introduceren van de nieuwe promotie: de RubrieksTopper zijn alle beoogde inkomstenstromen inmiddels op gang gebracht. De gebruiker betaalt alleen voor de duurdere producten, zoals auto’s, caravans en koopwoningen. Ruim 90 procent van de rubrieken is gratis. Het aantal advertenties op Speurders.nl is ondanks de introductie van het advertentietarief in maart 2006, over de periode april tot en met augustus 2006 ten opzichte van dezelfde periode in 2005, gestegen met maar liefst 10 procent.

"Afgelopen jaar heeft Speurders.nl haar pijlen gericht op het ontwikkelen van functionaliteiten die ervoor zorgen dat gebruikers hun producten nóg sneller verkopen. Het optimaler zoeken met attributen en het introduceren van veiligheidstools (zoals de persoonlijke pagina, waarderingen en het betalingssysteem PayDutch), maken dit mogelijk. Hierdoor hebben we een slag kunnen maken van kwantiteit naar kwaliteit. Voor gebruikers is het van groot belang dat zij aan de ene kant hun aangeboden producten zo snel mogelijk verkopen en dat zij aan de andere kant met zo min mogelijk clicks vinden wat zij zoeken. Hierin zijn wij geslaagd, dit biedt goede perspectieven voor de toekomst. In de komende periode ligt de focus op het doorgroeien en optimaliseren van onze klantervaringen. Uiteraard blijven wij ernaar streven om de goedkoopste grote advertentiesite van Nederland te blijven", aldus Speurders-directeur Van der Meer.