, , , , ,

Het spel

Het spel Grand Theft Auto Vice City Stories speelt zich natuurlijk af in de stad Vice City in het jaartal 1984. De hoofdrol in dit spel wordt gespeeld door Victor Vance en dit is de broer van Lance Vance. Deze namen zeggen je misschien niks, maar deze kwamen voor in het andere deel van GTA. Victor is een Vietnamveteraan en heeft dus al heel veel meegemaakt en komt naar Vice City om zijn broer uit de problemen te helpen. Lance is in deze problemen gekomen door het bezorgen van duistere pakketjes met zijn helikopter.

Liep Coen daar nou voorbij?[/b]

Vice City Stories heeft qua spel veel gelijkenissen met het originele spel Vice City maar er zitten nog genoeg vernieuwingen in om het toch weer een unieke versie van te maken. In Vice City Stories kan je wederom weer huizen kopen zoals we in het eerste deel gewend waren.

Waar blijft ze nou?[/b]

Het hele spel ademt de sfeer van de jaren tachtig dankzij de voertuigen en de omgeving. In deze uitvoering van het spel kan je wel zwemmen en volgens mij is dit niet mogelijk in ‘GTA Vice City’. Het spel heeft als hoofdlijn wederom een aantal missies die je succesvol moet afronden. Je kan daarnaast nog steeds diverse submissie’s met diverse voertuigen uitvoeren. Een voorbeeld hiervan is dat je nog steeds met een taxi mensen kan ophalen en weg moet brengen in een bepaalde tijd zodat je hiermee geld kan verdienen.
Kortom, het spel is weer zoals we gewend zijn erg goed maar weinig vernieuwends in vergelijking met de andere delen.

Waar is het WTC nou?[/b]

Wat ik helaas wel een gemis vind in de Playstation 2 versie vergeleken met de Playstation Portable versie is dat er geen Multiplayer aanwezig is. Helaas maar jammer.

Wat wel vernieuwend is in vergelijking met andere delen is dat je huizen kan "overnemen" van de andere criminelen. Het is de bedoeling dat je deze criminelen uitroeit en alles van hun kapot maakt. Is de woning in jouw bezit dan kan je er van alles mee doen om te zorgen dat jouw banksaldo stijgt.