, ,

Gameplay & Graphics

De modes van The Beatles Rock Band lijken erg op die van Rock Band 2, alleen draait de story mode nu niet om jou maar om the Beatles. Iets wat wel vernieuwend is, is het Photo album & Theatre. Hierin kun je dus alle vrijgespeelde foto’s en video’s van The Beatles zien. Ook is het in deze game niet mogelijk om characters en kleren vrij te spelen, je kunt dus alleen met de Beatles zelf spelen.

De liedjes in de game zijn allemaal van erg hoge kwaliteit. Daardoor komt de Beatles-sfeer nog beter tot zijn recht, iets wat natuurlijk erg belangrijk is voor een muziekgame. In The Beatles Rock Band zit dit dus wel goed.

De animaties van The Beatles Rockband zijn op zijn zachts gezegd uitstekend. Deze animaties hadden zo videoclips kunnen zijn. Zo zie je tijdens het nummer ‘Yellow Submarine’ de Beatles op de bodem van de zee in een gele onderzeeër. Ook zijn deze animaties bij ieder nummer anders, terwijl ze in bijvoorbeeld Guitar Hero: World Tour altijd hetzelfde zijn. De kwaliteit van deze animaties geven de game een stuk meer sfeer. En niet alleen de animaties zijn goed, de menu’s, de kleuren, de schreeuwende groupies, alles aan deze game straalt sfeer uit. En persoonlijk heb ik daar meer van genoten dan van de muziek zelf.

Instrumenten

Voor The Beatles Rock Band zijn ook een aantal speciale instrumenten verkrijgbaar, zoals een Rickenbacker 325 gitaar, een Gretsch Duo Jet gitaar, een Höfner basgitaar en een Ludwig drumstel. Ook zit er nog een microfoon standaard bij. De vraag is echter of dat het geld wel waard is aangezien dit setje rond de 200 euro kost.