1 min

Tags in dit artikel

Inleiding

De titel van deze review staat al een tijdje in mijn tekstverwerker. Ik ervaar het als vrij lastig om een goede, inhoudelijke review van Tekken 6 te schrijven. Dit komt omdat ik geen andere ervaringen heb met spellen uit deze reeks, maar ook omdat dit soort vechtspellen me al niet helemaal kan bekoren. Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Ik zal dan bij voorbaat verklappen dat dit een open en eerlijke review zal worden en ik jullie, als lezer, niet teveel zal vermoeien met de hele Tekken-historie.

Tekken is inmiddels een langlopend Japans arcadevechtspel dat in eerste instantie lang alleen op de Playstation-console van Sony is verschenen. Maar met Tekken 6 komt hier een einde aan; het spel is ook beschikbaar op de Xbox 360 van Microsoft. De reeks kent een lange lijst van terugkerende karakters en draait in eerste instantie om het terugkerende toernooi ‘The King of Iron Fist Tournament’ en wordt altijd georganiseerd door het bedrijf Mishima Zaibatsu. In Tekken is het vechten veelal gebaseerd op het Martial Arts-genre.