, , ,

Dead Space 2 is een Survival Horror en een third-person shooter ineen en is uitgegeven door Visceral Games, de ontwikkelaar die ook het eerste deel van Dead Space heeft gemaakt. Het eerste deel is begin 2008 uitgebracht en was toentertijd een erg goede game. De grootste fouten waren de besturing en de ruimtes zonder zwaartekracht, die vreemd aanvoelden. We kunnen alvast verklappen dat allebei deze minpunten in het tweede deel verbeterd zijn en nu juist pluspunten zijn.

In het vorige deel moest Engineer Isaac naar een mijnschip genaamd USG Ishimura, dat naar andere planeten was gestuurd om daar grondstoffen vandaan te halen. De mensheid had alle natuurlijke bronnen op aarde uitgeput. Het schip had geen connectie meer met aarde en Isaac moest er met zijn team voor zorgen dat het contact weer werd hersteld. Toen hij aankwam trof hij in het schip een bloedbad aan, de bemanning was afgeslacht en het schip was overspoeld door Necromorphs, gemuteerde aliens die een artefact bewaakten.

In dit nieuwe tweede deel is Isaac wederom op een ruimtestation genaamd ‘The Sprawl’, waar zijn voornaamste doel is om te overleven tussen de Necromorphs. De game begint vrij gruwelijk, met een cutscene waarin een man wordt doorzeefd door de messen van een alien en een man die zijn eigen keel doorsnijd. Daarna zal je het grootste deel van de game bezig zijn om je weg te vinden door het ruimtestation. Net op het moment dat het neerslaan van zombies saai begint te worden, zal je je eerste wapen en een bepantserd pak bemachtigen.