min

Tags in dit artikel

Proloog en plot

Proloog


De verwachtingen rond het vervolgdeel van het in 2004 uitgebrachte Killzone waren zeer hoog. Zeker omdat de ontwikkelaars van het spel, Guerrilla Games, van Nederlandse afkomst zijn. Al tijdens de eerste beelden van het spel tijdens de E3 van 2005 geloofden concurrenten niet dat de beelden afkomstig konden zijn vanuit het spel zelf, omdat de PlayStation 3 dat niet aan zou kunnen. Niets was echter minder waar.

Vele trailers en screenshots later zou dit eindelijk het spel moeten worden die de ware kracht van de PS3 zou moeten laten zien. In Nederland vlogen de pre-orders de deur uit en de hype was geboren, zeker na de release van de demo begin februari. In deze demo is een gedeelte van de eerste missie te spelen. Eigenlijk konden de makers zich geen miskleun veroorloven omdat er miljoenen dollars in de ontwikkeling is gestoken om deze PlayStation 3-exclusive tot een succes te maken.


Plot


Het eerste deel in de Killzone-reeks kenmerkte zich door de aanval van de Helghast op de thuiswereld van de Interplanetary Strategic Alliance (ISA). In het vervolg op Killzone zijn de rollen omgedraaid. Het doel van het speelbare personage, Tomas ‘Sev’ Sevchenko is om door te dringen tot de hoofdstad van de planeet Helgan, Pyrrhus.

Uiteraard komt het team van Sev allerlei rare dingen tegen, die ik hier niet teveel wil weggeven om het verhaal niet te verpesten. Wat wel duidelijk mag zijn dat verhaal zich kenmerkt door heftige actie die door de filmische sfeer erg tot zijn recht komt.