,

Qua gameplay kan ik weinig zeggen omdat ik de gameplay van FPS gewend ben. Dit is ook een FPS maar dan met veel grotere maps en uiteraard de voertuigen. Overigens zitten er ook veel optie’s in om teammaten te helpen zoals ammo- en medicpacks. Ook zijn er als aanvaller ook veel extra wapens te bedenken die je tegelijkertijd bij je kan hebben.

Even een klein lijstje van dit soort hulpmiddelen, granaten en ander speelgoed:
  • SLB, een apparaat wat de squad leider neer kan leggen zodat je daar kan spawnen
  • Airborne RD-4, een vliegtuigje dat kan scannen
  • Airborne SD-8, een vliegtuigje dat kan schieten met een minigun, bestuurd door bewegingssensoren.
  • IT-33, een camouflage waardoor je 90% onzichtbaar bent.
  • POD-200, om een vijand op te sporen door muren en objecten.
Verder zijn er nog EMP-granaten, fragmentatiegranaten, remote-controlled granaten, magnetische granaten en mijnen.

De magnetische granaten kennen we misschien nog van Half Life 2, ze lijken op de metalen voetballen die je opzoeken. Wat ik nog meer ken van Half life 2 is de A12 sentry gun, deze schiet automatisch op de tegenstander. Het principe is hetzelfde alleen ziet het er wat anders uit. Dit zijn overigens allemaal unlocks, je moet ze dus eerst verdienen. In mijn ogen niet echt eerlijk, want de nieuwelingen met weinig punten moeten het eerst opnemen tegen ervaren spelers spelen die een arsenaal aan modern speelgoed hebben. De servers hebben vaak rankings die aangesloten zijn bij de EA server waardoor je altijd je unlocked goederen hebt. Ook zijn er servers die niet meedoen aan de ranking. Hoe dat precies werkt weet ik nog niet helemaal omdat ik een beginnende speler ben.

Een nadeel van het speelgoed is dat dit allemaal een knopje heeft. Op deze manier zijn gamepads zoals ik die heb erg lastig om te programmeren. Hoewel veel gamepads meerdere functies per knop hebben kan je wel alles programmeren, alleen in gevechten zal dat minder makkelijk zijn omdat het allemaal wat langer duurt. Een spel om spray ’n pray taktieken uit te voeren is dit zeker niet, en het proberen zal een grote chaos worden. Het is echt een heel tactisch spel.

Voor de rest zijn er vele soorten voertuigen, hierover kun je meer informatie vinden op de tweede pagina van onze preview van dit spel.