Conclusie

Het heeft even geduurd, maar de trouwe HTC Desire-fans hebben eindelijk de mogelijkheid om een nieuw high-end toestel aan te schaffen uit de Desire-serie. HTC heeft met de Desire Eye een toestel gemaakt met een uniek ontwerp en enkele unieke features, de belangrijkste twee innovaties zijn de waterdichte behuizing zonder dat de poorten moeten worden afgesloten met klepjes en de 13 megapixel-camera aan de voorzijde in combinatie met de software-innovaties voor de aanwezige camera’s.

De HTC Desire Eye is duidelijk een hele andere smartphone dan de HTC One M8, de toestellen zijn ook onderscheidend genoeg om naast elkaar te bestaan. Wel moet je van het ontwerp en de kleurstelling van de HTC Desire Eye houden, deze is redelijk uitgesproken en als je dat niet mooi vindt, valt het toestel al snel af.

Mensen die op zoek zijn naar een goed toestel met een hele goede selfie-camera zijn bij de Desire Eye aan het goede adres. Verder presteert het toestel op veel andere gebieden ook wat je van een high-end toestel mag verwachten. De bouwkwaliteit is dik in orde, mede door Gorilla Glass 3. Er is een uitstekende Snapdragon 801-chip aanwezig, Android en Sense draaien zeer soepel en er is ook voldoende opslagcapaciteit. Verder zijn er aan de voorkant twee stereospeakers aanwezig en beschikt het toestel over 4G-connectiviteit.

Tot slot is het toestel met een adviesprijs van 499 euro redelijk scherp geprijsd. HTC kan met dit toestel een hele brede gebruikersgroep bedienen. Echt een groot minpunt heb ik nog niet kunnen ontdekken aan dit toestel.