, , , ,

Corvo

Wie is Corvo?

Je speelt het spel als Corvo Attano, trouwe lijfwacht van Dunwall’s keizerin Jessamine Kaldwin. In het begin van het spel ontmoet je de de keizerin en haar dochter Emily na een lange reis in het buitenland. Tijdens die ontmoeting wordt ze echter geëlimineerd door huurmoordenaars, en wordt Emily ontvoerd. De schuld wordt in jouw schoenen geschoven en je belandt in de gevangenis.

Een voormalige meesterspion neemt vervolgens de macht over, en regeert de bevolking van Dunwall met harde hand. Gelukkig krijgt Corvo na 6 maanden in de gevangenis te hebben gezeten hulp van een verzetsgroep die trouw is aan de voormalige keizerin en gelooft in zijn onschuld. Ze helpen Corvo de gevangenis te ontsnappen en brengen hem naar hun hoofdkwartier, waar zijn nieuwe leven gaat beginnen.

Corvo als Assassin

Eenmaal gewend aan je nieuwe vrienden zul je opdrachten voor ze gaan uitvoeren, om zo Emily terug te vinden en de echte moordenaars van de keizerin te achterhalen.Je zult van de leiders van het verzet opdrachten krijgen om bepaalde sleutelfiguren in het regime uit te schakelen, Emily te vinden en het regime ten val te brengen.

Hiervoor krijg je de beschikking over een zwaard, pistool, een kleine kruisboog en wat granaten. Deze kun je tussen de missies door upgraden met de munten die je tijdens het spelen tegenkomt. Zo kun je bijvoorbeeld door upgrades je kruisboog sneller laden of explosieve pijlen afschieten. Je bent vrij om zelf te kiezen wat je als eerste wilt upgraden en tijdens het spelen kun je meer upgrades vrijspelen die je vervolgens weer kunt kopen na de missies.

Powers & Bone Charms

Je zult al vrij snel een mysterieus persoon ontmoeten, de zogenaamde Outsider. De Outsider is een god-achtig wezen met magische krachten, die je in visioenen helpt. Daarnaast zal hij je wat van zijn krachten geven, waardoor Corvo de beschikking krijgt over bovennatuurlijke krachten. De eerste kracht die je krijgt is Blink, hiermee kun je teleporteren over korte afstanden en zo muren, randen en daken beklimmen. Erg handig als je ongemerkt door het level wilt gaan. De overige krachten speel je vrij door runes te vinden.

Je krijgt van de Outsider een mechanisch mensenhart, waarmee je in de levels kunt zien waar deze runes verstopt zijn. Deze runes kun je vervolgens weer inwisselen voor een van de overige zes krachten, bijvoorbeeld Bend Time, waarmee je de tijd kunt vertragen of stilzetten, of Shadow Kill, waarmee dode vijanden tot as gereduceerd worden. Je kunt ze ook inwisselen voor passieve upgrades waardoor je bijvoorbeeld hoger kunt springen. In het spel zitten niet genoeg Runes om alle krachten te unlocken en te upgraden, je zult dus moeten kiezen voor upgrades die jou het beste zullen liggen.

Naast de krachten krijg je ook de beschikking over Bone Charms, deze items geven allemaal een unieke bonus, bijvoorbeeld meer leven vanuit voedsel, sneller kunnen wurgen of meer mana van potions. Je kunt uiteindelijk maximaal zes Bone Charms tegelijk activeren, waardoor je keuzes moet maken welke het beste bij jouw speelstijl aansluiten.

Techzine speelde Dishonored op de PC. In de prijsvergelijker van Techzine vind je deze game voor een prijs van 39,95 euro. De game is echter ook verkrijgbaar voor de PlayStation 3 en de Xbox 360. De PlayStation 3-game is te vinden voor 42,99 euro, de Xbox 360-variant vind je eveneens voor 42,99 euro.