1 min

Deloitte heeft onlangs een eigen generatieve AI business unit opgezet. Dit om bedrijven te helpen bij het implementeren van generatieve AI en hieruit waarde te halen.

De nieuwe business unit richt zich bijvoorbeeld op ChatGPT in zakelijke omgevingen. Volgens Deloitte kan het gebruik van generatieve AI bedrijven veel waarde opleveren, mits daarvoor de juiste strategie aanwezig is.

Onderzoek en ondersteuning

De AI-praktijk van Deloitte richt zich op hulp bij het implementeren van generatieve AI-oplosssingen van derde partijen, maar gaat ook eigen oplossingen ontwikkelen. Belangrijk onderdeel hierbij is de Generative AI Market Incubator met een gespecialiseerd team van engineers. Deze engineers focussen zich op het snel ontwikkelen en implementeren van generatieve AI-pilots.

Daarnaast komt er een speciaal onderzoeks- en ontwikkelteam dat samen met partners aan het trainen en optimaliseren van AI foundation-modellen gaat werken. Ook gaat de nieuwe AI-praktijk bedrijven helpen bij het oplossen van ethische, juridische en policy-vraagstukken rondom generatieve AI.

De samenwerking met de Deloitte AI Academy zal aandacht besteden aan het zoeken naar AI-talent en het geven van trainingen in het gebruik van generatieve AI.

Veel mogelijkheden

Deloitte zelf ziet veel  directe mogelijkheden voor bedrijven in het gebruik van generatieve AI, zoals blijkt uit zijn recente AI Dossier-rapport. Denk aan meer productiviteit voor ontwikkelaars, fraudedetectie, het optimaliseren van de supply chain en ‘slimme’ fabrieken.

Tip: Dataprivacy is geen ICT-feestje: weet waarom je het doet en zoek de juiste mensen erbij