1 min

Tags in dit artikel

,

Nederlandse internetters waren afgelopen oktober gemiddeld 8 uur en 40 minuten online. Een stijging van 11,4 procent ten opzichte van mei dit jaar. Dit blijkt uit cijfers van Nielsen/NetRatings. De grootste stijging in online gespendeerde tijd deed zich in de gemeten periode voor in Duitsland en Zweden. In beide landen was sprake van een stijging van 21,6 procent. Duitse internetters brengen nu per maand ruim 10 en een half uur door in de virtuele ruimte. Ze zijn daarmee echter niet het vaakst op internet te vinden.

In Hong Kong zijn internetters het vaakst online, maar liefst 15 uur en 49 minuten. Maar ook in de Verenigde Staten en Japan weten ze zich online te vermaken (respectievelijk 12 uur en 6 minuten en 11 uur en 58 minuten). De minste online tijd wordt gespendeerd in Italië met 5 uur en 54 minuten. Dat land is samen met Spanje het enige waar de online tijd is gedaald (respectievelijk -2,1% en -1,8%).

De online tijd neemt toe naarmate meer mensen een breedband verbinding hebben. Zo spenderen Nederlandse internetters met een 56K dial up modem slechts 4 uur per maand op internet, terwijl mensen met een breedbandverbinding zich 18 uur lang online weten te vermaken. Wereldwijd is Yahoo de meeste bezochte webpagina, gevolgd door MSN, Microsoft, AOL Time Warner en Google.