min

Tags in dit artikel

, , ,

Reclamebureau en Internetprovider HSCG heeft donderdag de relatie met website GeenStijl.nl beëindigd. Bezoekers uiten op de website dreigementen tegen directrice Prins van Stivoro, de organisatie die zich inzet tegen het gebruik van tabak. Prins dreigde met juridische stappen als de website niet zou verdwijnen.

Het reclamebureau zegt door te breken met GeenStijl.nl te
voldoen aan het verzoek van Stivoro. De site verdwijnt niet van het internet. ,,Juridisch gezien is het voor ons lastig de website per direct van het internet te verwijderen”, aldus een woordvoerder van HSCG donderdag. ,,We gaan er voor zorgen dat GeenStijl.nl zo snel mogelijk naar een andere provider verhuist, maar dit kan niet van de ene op de andere dag. Dit hebben we ook al besproken met Stivoro.”

De provider heeft GeenStijl.nl verzocht al te grove reacties van haar website te verwijderen. De redactie van GeenStijl zette op de website vraagtekens bij het aantal van ongeveer een miljoen rokers, die volgens Stivoro op 1 januari met roken wilden stoppen. Op de website reageerden lezers hierop. Daar stonden volgens Stivoro-directrice T.Prins soms de meest vreselijke bedreigingen bij. Directrice Prins van Stivoro vindt het onverantwoord dat de website niet van het internet verdwijnt. ,,De website zet aan tot geweld tegen mij en mijn gezin.” Prins zal nog contact opnemen met HSCG.