1 min

Tags in dit artikel

, ,

Stichting Brein wil actie gaan ondernemen tegen de reclame spotjes van internet provider @Home. In de spotjes zou worden aangezet tot het illegaal downloaden van muziek en films. Dit heeft de directeur van Brein, Tim Kuik, op tv toegegeven.

Als men een ‘splinternieuwe film’ of het ‘nieuwe album van The Stone’ sneller wil downloaden moet men bij @Home zijn, zo suggereert het spotje. "Ik kon het niet geloven toen ik het hoorde. Dit gaat te ver: dit is gewoon het aanmoedigen van illegaal aanbod. Iedereen begrijpt dat je tot diefstal aanzet als je heling toelaat.", aldus Kuik.

Vooralsnog weigert @Home om een reactie te geven tegenover de stichting Brein. Dat is voor Brein genoeg reden om naar de Reclame Code Commissie te stappen. Hoewel @Home niet de eerste ISP is die het illegaal downloaden van films of muziek gebruikt in reclame, is het wel de eerste keer dat Brein een ISP daarop wil aanpakken.

We bedanken Ancientone voor het insturen van dit bericht!