Nieuwssite WebWereld gaat beginnen met het aanbieden van betaalde content. Hiermee is de site één van de eerste nieuwssites die tegen betaling aanvullende content gaat leveren aan klanten.
"Betaalde content is lang taboe geweest, maar de tijden zijn veranderd. Uiteraard blijft de kern van onze site, het nieuws en de bijbehorende achtergronden, wel gewoon gratis", aldus Laurens Verhagen, chef redactie. "We snappen dat dit een hele gok is.".
De allereerste betaalde content van WebWereld is dit onderzoek naar hoe het gesteld is met de Nederlandse breedbandmarkt. Dit onderzoek bevat onder meer een test van 20 verschillende ADSL providers, met in totaal 85 verschillende pakketten. "Consumenten zien door alle aanbiedingen nauwelijks het bos meer. Het onderzoek van Webwereld moet hierin verandering brengen.", zo zegt Verhagen. Het onderzoek kost 1,15 euro, en er kan via FirstGate, Wallie of Switchpoint betaald worden. Of WebWereld doorgaat met de dienst hangt af van of het aanslaat in de komende tijd. "We moeten eerst afwachten of het gaat aanslaan. We denken uiteraard van wel. Als het aanslaat dan willen we het zo’n een keer per kwartaal of per half jaar aanbieden."