2min

Tags in dit artikel

,

Op maandag 22 maart 2004 ging de Game Developers Conference van start. De Conference wordt gehouden in San Jose.

Criterion heeft daar hun nieuwste versie van haar RenderWare engine getoond. RenderWare is tegenwoordig de meest gebruikte engine, want de engine wordt gebruikt voor de volgende games: Tony Hawk’s Pro Skater 4, Grand Theft Auto 3, Sonic Heroes, kill.switch, Broken Sword: The Sleeping Dragon en The Movies.

RenderWare is momenteel bij versie 4 aanbeland en zal vooral gericht zijn op de volgende generatie consoles en natuurlijk de high-end PC’s. Criterion heeft de RenderWare 4 engine helemaal vanaf de grond ontwikkeld, want de volgende generaties consoles zullen weer een andere aanpak nodig hebben. Veel over de specificaties van de engine is jammer genoeg niet zo veel bekend.

Quote:

The first look at the all-new graphics component of RenderWare 4 showcases an ultra-lightweight core that delivers astounding performance through a completely redesigned architecture and an off-line, distributed, Asset Conditioning Pipeline (ACP) that transforms all game assets into their optimal representations on current and future devices. Underpinning the powerful new graphics, a new architecture has been designed specifically to support vastly more complex, rich and detailed game worlds.

Criterion heeft overigens ook aangegeven dat ze voor de PSP (de handheld van Sony) ook een versie van de RenderWare engine hebben gemaakt. Hierdoor zou de ontwikkeltijd van een game voor de PSP aanzienlijk verkort moeten worden. De exacte specificaties van de PSP versie zijn jammer genoeg niet bekend.

We bedanken Baris Ka voor het insturen van dit bericht!