Tegenwoordig kun je niet meer naast de popup-blockers kijken. De Google Toolbar bezig er één, en met de installatie van SP2 hebben ook een heleboel mensen zich een popup-blocker aangeschaft.
Dit wil zo ongeveer zeggen dat waarschijnlijk meer dan de helft van de surfers reeds in het bezit is van een popup-blocker.

Een studie van Dynamic Logic toont ons dat de gemiddelde internetgebruiker popups de irritantste manier van reclame vinden. Van de 400 ondervraagden staat 80% negatief tegenover popups.

Niettegenstaande deze studie en het bericht dat zowat de helf al wel een popup-blocker bezit blijven adverteerders popups gebruiken. In September nam ongeveer 6 procent van alle online advertentiemarkt popups in. Twee jaar geleden was dit hetzelfde percentage.

De reden dat de popup-markt niet is ineengestort ondanks alle popup-blockers, is omdat adverteerders steeds nieuwe trucjes vinden om hun pop-ups toch te laten doorkomen.
Bart Decrem, woordvoerder van de Mozilla stichting laat weten dat popups een kat en muisspelletje is.
Firefox kan popups blokkeren, en ze willen hun blocker steeds verbeteren en up to date houden, aldus Bart Decrem.
Jammergenoeg blijven adverteerders naar nieuwe trucjes zoeken, waardoor men bezig blijft…