2min

Tags in dit artikel

, ,

Futuremark vertelde in een interview met Beyond3D over haar plannen met 3DMark 2006. Wie het populaire benchmarkprogramma zal willen draaien zal iets meer in huis moeten halen dan een X850XT PE als we Futuremark moeten geloven. Het programma zal dan ook zeer veel gebruik maken van nieuwe technieken.

3DMark 2006 zal veelvuldig High Dynamic range en Shader model 3 gebruiken, waar je sowieso een niet al te licht systeem voor nodig hebt. Een voorsmaakje van HDR vind je al een het nieuwe level van Half Life 2: Lost Coast. Ook nieuwe schaduwtechnieken komen aan bod, zoals CSM (Cascaded Shadow Maps).

Er zit in 3DMark06 ook een CPU test. Dual core CPU users blijven dus ook niet ontevreden achter. 3DMark06 geeft hier volle ondersteuning aan.

Dat je een zware pc zal nodig hebben is reeds duidelijk, maar volgens Futuremark zal de X850XT PE zelfs moeite hebben met de test, of hem niet kunnen draaien. Een kaart met minimaal 256mb geheugen en PS 3.0 is ook een vereiste om de zware benchmark te kunnen draaien. Waarschijnlijk maakt Futuremark 3DMark06 zwaar zodat men niet zo snel als bij 3DMark2005 een score van 15.000 zal halen. Want wanneer dit gebeurt, is het tijd voor een nieuwe 3DMark.

De prachtige canyon flight scene met het zeemonster en de vliegende boot is ook weer van de partij, maar nu in HDR en met Shader model 3. Bovendien is het mogelijk om de Physics Processing Unit (PPU) te testen. Dit is een programma, meestal ingebouwd op de grafische kaart, dat ervoor zorgt dat de physics goed worden uitgevoerd.

De prachtige canyon scene in 3DMark05 mogen we ook in 06 terug verwachen.

Verschillende fabrikanten zouden al een bèta-exemplaar in handen hebben, die worden gebruikt bij interne testen. We wachten dus hoopvol op de eerste resultaten en meer info.

Wij bedanken rikadoo voor het insturen van deze tip!