2min

Tags in dit artikel

, , , , ,

Microsoft heeft afgelopen dinsdag laten weten dat het meer dan 400 items zal gaan aanbieden op haar nieuwe Xbox Live Marketplace. De items bestaan uit interactieve demo’s, gratis en betaalde add-ons voor spelletjes, filmtrailers en muziekvideo’s.

Om tegemoet te komen aan de jongere Live abbonnees is er geen creditcard meer nodig om aankopen te kunnen doen op de marktplaats. Betaalde items worden afgerekend via een nieuw systeem genaamd Microsoft Points. Deze ‘points’ zullen te koop zijn bij diverse winkels, maar ook online via het Xbox Live Dashboard.

Met de points kunnen gebruikers, afbeeldingen, thema’s en zelfs volledige spellen uit de Xbox Live Arcade collectie downloaden.
De marktplaats opent haar deuren op 22 november aanstaande, als ook de eerste Xbox 360 console in Amerika in de schappen zullen liggen.
Kaarten met 1.600 points zullen 19,99 dollar gaan kosten. Een 2.100 points kaart zal in Engeland verkocht gaan worden voor 17,50 pond.

Om een beetje een idee te krijgen wat je daarvoor kunt kopen heeft Microsoft een aantal prijzen vrijgegeven. Zo zullen er voor een Xbox 360 dashboard thema 150 punten betaald moeten worden en een afbeelding voor een gebruikersprofiel kost 20 tot 60 punten.
Spelletjes uit de Xbox Live Arcade serie zijn ingedeeld in drie prijsklasses, van 400, 800 en 1.200 punten per spel.

Voor 400 punten krijg je dan de traditionele kaart- en bordspellen, terwijl je voor 800 punten niuewere spellen als Bejeweled 2, Mutant Storm Reloaded, Outpost Kaloki, Wik: Fable of Souls en Zuma kan downloaden. Voor 1.200 punten is er bij de launch slechts één spel beschikbaar, namelijk PrdixelStorm’s Bankshot Billias 2.

Microsoft heeft echter de intentie om de meeste spellen voor 800 of minder points te gaan aanbieden. Daarnaast kan elke gamer het spel één keer gratis uitproberen, zodat hij of zij de kostbare punten goed kan besteden.
Het bedrijf maakte verder geen prijzen bekend voor de muziekvideo’s en andere betaalde multimedia content.