1 min

Tags in dit artikel

,

Katy Tanner, winkelassistente bij Blue Banana in de Britse stad Cardiff kreeg wel op een erg opmerkelijke manier te horen dat ze overbodig was geworden. Terwijl ze ziek op bed lag, kreeg ze in plaats van beterschap te horen dat ze ontslagen was via een SMS-je.

Haar verkoopcijfers waren te laag. “We hebben uw diensten niet meer nodig. Bedankt,” voegde haar baas eraan toe. De 21-jarige laat echter niet de kaas van haar brood eten en stapte direct naar de pers. De Britse roddelkrant, The Sun wilde er meer van weten…

“Het is toch niet juist om dat per sms af te handelen? Ze hadden het me in mij gezicht moeten zeggen. Ik vind het niet professioneel. Trouwens, ze hanteren een dubbele standaard: ik moet telefoneren om me ziek te melden, ik mag ook niet sms’en. Dan mogen zij het ook niet,” alsdus een geïrriteerde Tanner.

Waarop de directeur op zijn beurt zijn kant van het verhaal ten gehore bracht: “Onze winkels richten zich op jongeren en onze winkelmedewerkers zijn ook deel van die jongerencultuur. Zij gebruiken hoofdzakelijk sms om te communiceren. Dan is het logisch dat wij dat ook doen. Bovendien hebben we geprobeerd haar te telefoneren, maar haar gsm stond uit.”