2min

Tags in dit artikel

, ,

Een Japanse ontwikkelaar wijt de slechte verkoopcijfers van de PS3 aan de grootte van de console.

Wanneer men zich op de Japanse markt begeeft, komt men er al snel achter dat grootte belangrijk is. Een van de meest gehoorde klachten over de originele Xbox was zijn grootte. Japanse consumenten klaagden over het feit dat de machine te groot was om deze mooi in hun huis te kunnen plaatsen.

Volgens Masaya Matsuura, ontwerper van de het spel PaRappa the Rapper, lijdt de PlayStation 3 aan hetzelfde probleem als de Xbox. "Hij is te groot voor de Japanner," zei hij tegen GamesIndustry.biz tijdens een interview. De Xbox 360 werd smaller omdat er gebruik wordt gemaakt van een compactere AC-adapter. "Met de originele Xbox was niet de grootte van de hardware het probleem, maar de grootte van de AC adapter."

Matsuura noemt de Wii een goed apparaat, maar plaats hier ook zijn kanttekeningen bij. "De Wii is een goed stuk hardware. Veel getalenteerde mensen bij Nintendo hebben grote ideeën over game hardware, natuurlijk. Ik heb reeds gedacht over software voor de Wii, maar het is erg moeilijk," aldus Matsuura. "Spelers kunnen met de Wii niet veel tijd besteden aan gameplay, dus dat kan het ontwerpen moeilijk maken. Ik respecteer Nintendo’s activiteiten, maar voor softwaredesigners zoals ons, is het erg moeilijk."

In de ogen van Masaya Matsuura heeft Nintendo de makkelijkste console voor de Japanner om naar huis te nemen, maar geeft deze voor de software designers grote uitdagingen.