Scherpere monitoren en speciale versies van spellen zullen nieuw leven blazen in het spelen van spellen op de pc, aldus vertegenwoordigers van nVidia. Heden lijkt het dat miljoenen gamers nog enkel spellen op het gameconsole spelen, maar Roy Taylor, Nvidia’s vice president van content relations, verklaarde dat pc-spellen nog lang niet afgeschreven zijn.

Taylor voorspelt dat de volgende grote sprong in monitorresoluties de monitoren met een resolutie van 3800 bij 2400 pixels zullen zijn, of ongeveer 9 megapixels. "Ze moeten minstens 30 inch zijn met de pixels dichter op elkaar," volgens Taylor. Hij voegde er ironisch aan toe dat deze monitoren wellicht een gemiddeld bureau zouden kunnen breken.

Het is duidelijk dat zonder betere spellen, scherpere monitoren en meer krachtigere graphics, de grafische kaart een nutteloos onderdeel is. Taylor vertelde tevens dat hij graag spellen met een director’s cut versie zou willen zien van populaire spellen, met meer levels en betere graphics. Elke mogelijke eyecandy moet toegevoegd worden, ook al is het onmogelijk om het spel dan nog vloeiend te draaien op een standaard pc. Taylor heeft al met enkele welwillende ontwikkelaars gepraat over het director’s cut idee gepraat.

Ontwikkelaars willen vaak de beste spellen maken, maar vanwege economische redenen moeten games altijd inboeten aan graphics, zodat ze op veel machines kunnen werken. "Ik zou graag een versie van een spel willen zien dat níet toegeeft aan de zakenmannen," aldus Taylor, toevoegend wanneer er een 20.000 dollar pc voor nodig is om een spel te draaien, "dan zei het zo".