min

Tags in dit artikel

, , , ,

Uit een klanttevredenheidsonderzoek van de American Customer Satisfaction Index (ACSI) blijkt dat Yahoo het goed doet bij zijn klanten. Dit is goed nieuws aangezien het financieel al een tijdje niet zo goed gaat met Yahoo.

Een redesign en nieuwe functionaliteiten op de website zorgen ervoor dat Yahoo op een totaalscore komt van 79 punten. Daarmee verslaat Yahoo Google die met 78 punten op de tweede plaats staat. Een flinke daling is er voor zoekmachineconcurrent AOL, deze behaalt slechts 67 punten en heeft daarmee een flinke achterstand opgelopen.

Eenzelfde test werd gehouden onder pc-bedrijven. De tevredenheid van klanten daar daalde in het algemeen met vijf procent. Zo moesten Apple en Dell allebei vijf procent van hun punten inleveren. Een oorzaak bij Apple kan gevonden worden in de groei van het bedrijf. Door de grote groei heeft Apple moeite om de kwaliteit en klanttevredenheid hoog te houden. Apple leidt nog steeds de lijst met een score van 79 punten.