min

Tags in dit artikel

, , , ,

Take-Two, uitgever van het controversiele Grand Theft Auto IV, heeft de Chicago Transit Authority (het openbaar vervoersbedrijf van Chicago) aangeklaagd vanwege het zonder reden verwijderen van een reclamecampagne rondom het spel.

Contractbreuk is de voornaamste reden dat Take-Two het openbaar vervoersbedrijf heeft aangeklaagd. Volgens de uitgever zijn de eerste posters al verwijderd enkele dagen na de eerste verschijning op 22 april.

Take-Two had een contract met het bedrijf wat 300.000 dollar waard was. Onderdeel van dit contract was dat er, gedurende zes weken, posters van het spel op bussen en abri’s te zien waren. Take-Two wil dat de posters opnieuw geplaatst worden alsmede een schadevergoeding van 300.000 dollar.

Er was bij het CTA geklaagd dat nadat de campagne begonnen was er een stijging was in criminaliteit in Chicago. Dit was voor het CTA reden genoeg om te stoppen met de reclamecampagne. Het bedrijf wilde echter niet reageren op deze zaak.