Tijdens de Games Convention in Leipzig heeft een persoon van PCGamesHardware de kans gekregen om Crysis Warhead op een computer te spelen. Crysis Warhead is op dit moment nog steeds in ontwikkeling, maar men vindt dat het spel veel resources gebruikt nadat er een tijdje gespeeld was.

Crysis Warhead werd tijdens de sessie gespeeld op een Core 2 Extreme QX9770, 4GB DDR3 1333Mhz werkgeheugen en een GeForce GTX 260 als videokaart. Men maakte gebruik van DirectX 9 in plaats van DirectX 10 en ook anti-aliasing was uitgeschakeld. Dit was te danken aan het feit dat men nog geen toegang heeft tot het menu. De resolutie draaide daarom ook op 1152 x 864 pixels. Over instellingen met betrekking tot de kwaliteit is niets vermeld.

In de relatief lange intro-video van het spel kwamen de frames per seconds (FPS) niet onder de 41 uit. Wat opviel was het geheugengebruik op dat moment, want er werd een geheugengebruik gemeten van 2146MB voor het systeem plus het spel. Het spel zou zelf, wanneer het in gebruik is, zo’n 1300MB aan werkgeheugen in beslag nemen. In een andere situatie met scènes die intensiever waren ging de FPS achteruit naar 29 en 35 op bepaalde momenten. Ook was hier het geheugengebruik weer opvallend, want in deze situaties werd er 2190MB aan geheugen gebruikt.

Op het moment kan er nog niet al te veel over deze getallen gezegd worden, aangezien het spel nog steeds in ontwikkeling is. Het spel draait daarom ook nog niet in de juiste staat en men verwacht dat de staat van het spel in de loop van de tijd nog gaat veranderen in positieve zin. Verscheidene mensen roepen ook al dat producenten van RAM er in de toekomst beter aan kunnen worden. Volgens deze personen voldoet 2GB simpelweg niet en dat zou dus betekenen dat er qua geheugen aardig wat vernieuwd moet worden wanneer men het spel zou willen spelen.