min

Tags in dit artikel

, , ,

Sinds vandaag verkoopt de snackketen FEBO ook mobiele prepaidtelefoons via ‘de muur’. Het filiaal aan de Amsterdamse Arenaboulevard beleeft de primeur met goedkope telefoons en opwaardeerkaarten.

"We willen op alle mogelijke manieren het goedkoopste telecombedrijf van Nederland zijn, maar ook opvallen met rare verkooppunten," zegt Telfort-verkoopdirecteur Roald Hulst.

"We gebruiken bij de Febo drie rijen van tien snackloketjes. Voor 10 euro kun je een opwaardeerkaart of een mobieltje met 15 euro beltegoed uit de muur trekken."

De eerste proef duurt tot 17 oktober. Telfort, dochteronderneming van KPN, doet er veel aan om maar zo goedkoop mogelijk te zijn. Het bedrijf meldde gister dat het inmiddels 100.000 klanten heeft van zijn ADSL-dienst, vanwege de lage prijs. In april was dit nog maar 50.000 abonnees.

Hulst: "We hebben nergens dure winkels. Onze klant kan veel zelf doen, zoals het opwaarderen van de bundel. Uiteraard verkopen we ook veel via internet. Hierdoor kunnen we zuinig werken en kunnen we het bellen goedkoper maken."

Ook is het bedrijf bekend vanwege zijn opvallende verkoopmethodiek. Zo heeft het bedrijf op de Beverwijkse Bazar een marktkraam en ook vijf kiosken in winkelcentra. Hulst: "Op Hoog Catharijne staat er een. We willen zo laten zien dat je overal telefoons en belminuten kunt verkopen. Mobiele telefonie is allang een massaproduct geworden."