Het Nederlandse consultancybedrijf Mobiquity en betaalplatform Stripe gaan samenwerken. De leveranciers willen gezamenlijk probleemloze betaaldiensten ontwikkelen voor bedrijven en eindgebruikers.

Reden voor de samenwerking is het veranderende koopgedrag van consumenten. Zij shoppen steeds vaker online. Voor bedrijven wordt het dan ook steeds belangrijker goede online en meer gepersonaliseerde klantenervaringen te leveren, waar de betaalprocessen onderdeel van vormen.

Probleemloze betaaldiensten

Mobiquity en Stripe willen voor deze laatste ervaringen probleemloze betaalsystemen ontwikkelen op basis van gebruikersgedrag en online engagement. De twee vereisten zijn een specialiteit van Mobiquity. Gecombineerd met de financiële technologie die Stripe als groot betalingsplatform bezit, moet dat volgens de leveranciers tot innovatieve en probleemloze betaaloplossingen leiden.

Functionaliteit

De technologie van Stripe zorgt ervoor dat bedrijven ieder aspect van hun financiële infrastructuur over meerdere kanalen kunnen beheren. De geïntegreerde functionaliteit van Mobiquity moet tot een betere klantenervaring leiden. Onder meer met behulp van klantervaringsstrategieën, onderzoek, analytics, mensvriendelijk ontwerp van de diensten en diverse ontwikkelwerkzaamheden.

Wanneer de eerste gezamenlijke diensten het licht zien, is niet bekend. Mobiquity wordt naast de actieve samenwerking ook lid van het Stripe Partner Ecosystem.

Tip: Nederlands Payaut krijgt miljoenen van Google