1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Na de beslissing van Infinity Ward en Activision om de shooter Modern Warfare 2 zonder serienaam uit te geven, heeft het spel bijna de helft van de naamsbekendheid verloren. Dit vertelde het bedrijf OTX op de site Gamasutra.

Volgens OTX heeft Infinity Ward de verkoopkansen met bijna twintig procent laten zakken. Door de merknaam Call of Duty niet te gebruiken is de naamsbekendheid van het spel van meer dan veertig procent met meer dan de helft naar bijna twintig procent gezakt.

"Tot begin mei heeft OTX de bekendheid onderzocht van Call of Duty: Modern Warfare 2. Om precies te zijn hebben we een groep gamers vanuit de VS gevraagd of zij al eens van de naam gehoord hadden", zo vertelt Nick Williams van OTX.

"Toentertijd vertelde ongeveer veertig procent van alle gamers dat ze van de titel gehoord hadden. Echter, toen duidelijk werd dat Activision het spel onder de naam Modern Warfare 2 uit zou brengen, haalde ook OTX de serienaam Call of Duty uit de enquête. De naamsbekendheid daalde toen met twintig procent. Oftewel, de associatie met het merk Call of Duty verdubbelt de bekendheid van het spel. Een best opvallend gegeven."

Modern Warfare 2 wordt op 10 november uitgebracht voor de pc, PS3, Xbox 360 en mobiele telefoon. Bezoek voor informatie en discussie ons Modern Warfare 2-topic.