MythBusters-presentator Adam Savage heeft AT&T zover gekregen een flinke rekening ongeldig te laten verklaren. Hij uitte op Twitter zijn onvrede over de gang zaken, waarna de rekening door AT&T verscheurd werd.

Doordat de presentator in Canada enkele uren gebruik heeft gemaakt van mobiel internet op zijn laptop, kreeg de presentator een pittige rekening gepresenteerd. Net als in Nederland is het gebruik van mobiel internet in het buitenland bijzonder duur, maar Savage vond de rekening gekkenwerk en besloot deze niet te betalen.

In plaats daarvan heeft hij op Twitter zijn onvrede geuit. Hij riep zijn ‘followers’, de mensen die zijn updates lezen, op om zijn bericht te verspreiden. Op die manier kwam AT&T wat negatief in het daglicht. Toen de presentator ook telefonisch contact zocht met AT&T, wist een medewerker te melden dat de rekening verscheurd was. De telefonische medewerker meldde hierbij: "Blijkbaar heb je genoeg Twitter-volgelingen om onze aandacht te trekken."

Er zijn meer zaken bekend waarin Twitter ervoor zorgt dat iemand beter behandeld wordt door een bedrijf. Zo heeft KLM onlangs een boeking omgeboekt van economy naar business-class, nadat iemand zeurde over de service van KLM. Ook werken steeds meer bedrijven via Twitter aan hun imago.